close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מה כדאי לבעלי עסקים לדרוש מרואה החשבון?

מערכת שורשכג תשרי, תשעט02/10/2018

רואה חשבון לעסק זה משפט שמעורר רגשות שונים ואחרים אצל בעלי העסקים

תגיות:
רואה חשבון לעסק זה משפט שמעורר רגשות שונים ואחרים אצל בעלי העסקים – יש מי שיגידו שהוא המנהל האמיתי של העסק שלהם, יש מי שהמשפט מזכיר להם את כל ההתעסקות המעצבנת בעסק וזה מעורר בהם פשוט רתיעה עצומה עד כדי חוסר תקשורת עם רואה החשבון...

יש מי שפשוט עושים מה שחייבים וזהו...

אז מה צריך מרואה החשבון בעצם?
כדאי להבין קודם כל שהוא האדם המעורה ביותר בנבכי הכספים הכי מפורטים בעסק שלכם. הוא יידע אם אתם זכאים להנחות ואילו, אם מומלץ לכם לקחת הלוואה לעסק לאור רווחים צפויים ופעילות קודמת ואיך לייעל את הפעילות הכלכלית של העסק שלכם.
העניין הוא שיש לרואה החשבון הנחיות לפעולות ועדכונים שהוא חייב לעשות מולכם, מדי שנה, מדי רבעון וכו', וכל השאר – תלוי ביוזמתכם.

מה זה אומר? זה אומר שתקחו אחריות על העסק שלכם, על הכסף שלכם ותזמו פנייה אליו מדי חודש. בדקו את דו"ח התזרים של העסק, בדקו את דו"ח רווח והפסד, וודאו שישנה תחזית עסקית מעודכנת ואם אין – העזרו ברואה החשבון שלכם וכיתבו תחזית עסקית יחד איתו, ומדי חודש עקבו אחריה יחד איתו, ושנו בהתאם לצורך.

שימו לב שרואה החשבון שלכם מעדכן אתכם בשינויים רגולטוריים ולכך שהוא ער לזכאויות שלכם להקלות במיסים, לחלוקת תשלומים ולהחזרים בעקבות שינויים במצב משפחתי וכו'.

רואה חשבון אמין ומקצועי ימליץ לכם איזה ציוד כדאי לכם לרכוש, ממה כדאי להימנע ואילו המלצות לפעולה יש לו לאור הפעילות שלכם – במעקב קבוע. כמו כן, במעקב חודשי קל יותר להפריש כספים לקרנות, להגדיל מקדמות וכו' על מנת לנצל את מלוא הטבות המס כיוון שזו הדרך להימנע מלהוציא סכומים גדולים בבת אחת – פעולות אשר עלולות לפגוע בתזרים.

ניהול עובדים – במידה והעסק שלכם מעסיק עובדים – נוכחות שלכם מול רואה החשבון אחת לחודש ועירנות מלאה לגבי מה נעשה בהפרשת המשכורות לעובדים – חשובה ביותר. וידוא כל ההפרשות על פי חוק לכל העובדים מדי חודש, הודעה על הפסקות עבודה של עובדים, יציאה לחופשות לידה, שמירת הריון, הטבות מס המגיעות לעובדים מסויימים ווידוא שאכן מנוצלות – כל אלו דרושים מעקב קבוע, ואם חלה טעות במה מבין התחומים הללו – תיקון טעות יהיה יקר בהרבה מאשר הימנעות ממנה (שלא לדבר על תביעות משפטיות של עובדים עקב אי הפרשות כחוק – גם אם זו טעות של רואה החשבון).

בסופו של דבר – האחריות המלאה לעסק שלכם היא עליכם בלבד. והכסף בו – הוא שלכם ולא של אף אחד אחר.

לפרטים נוספים על מה כדאי לשים לב בעניין רואה חשבון לחצו בלינק הבא
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה